Radio Mania

Lifestyle

Un aliment consumat zilnic în exces, la fel de nociv ca alcoolul

Un aliment consumat zilnic în exces, la fel de nociv ca alcoolul

Un aliment consumat zilnic în exces la fel de nociv ca alcoolul

Un aliment consumat zilnic în exces, la fel de nociv ca alcoolul




Un expert atrage atenția asupra unui aliment pe care îl consumăm zilnic, deseori fără să realizăm, și care poate fi la fel de nociv pentru sănătatea noastră ca alcoolul. Toată lumea știe că excesul de alcool poate distruge ficatul, dar puțini sunt conștienți de efectele nocive ale acestui aliment omniprezent.

Impactul Zaharului Asupra Sănătății

Robert Lustig, profesor de endocrinologie pediatrică, subliniază că zahărul este principalul vinovat.

“Dacă bei o băutură îndulcită pe zi, riscul de diabet crește cu 29%”, a declarat el în podcast-ul Diary of a CEO. În discuția cu Stephen Bartlett, Lustig a explicat că un consum ridicat de zahăr poate duce la probleme de sănătate mentală, declin cognitiv și moarte prematură.

Zahărul și Alcoolul: O Comparație Periculoasă




Lustig descrie zahărul ca pe un “hacker” al sănătății noastre.

“Zahărul este ca alcoolul. Alcoolul este otrăvitor? Depinde de doză. Doza determină otrava”, a explicat el.

Problema principală este fructoza, un compus care reprezintă jumătate din zahăr, cealaltă jumătate fiind sucroza, care nu este la fel de nocivă.

Limitele Sigure de Consumul de Zahăr

Conform profesorului Lustig, majoritatea oamenilor consumă aproximativ 50g de fructoză pe zi, ceea ce echivalează cu 100g de zahăr, în timp ce ar trebui să consumăm doar 25g de zahăr. Limita superioară recomandată este de șase lingurițe de zahăr adăugat pe zi.

Zahărul Ascuns în Alimentele Procesate




Prof. Lustig a subliniat că 73% din alimentele din supermarketurile americane conțin zahăr adăugat, chiar și atunci când etichetele spun “fără zahăr adăugat”.

Multe produse includ piureuri de mere sau banane, care sunt tot forme de zahăr adăugat.

Alimente cu Conținut Ridicat de Zahăr care Ne Surprind

  1. Iaurturi cu conținut scăzut de grăsimi: Multe iaurturi cu arome pot avea până la 22g de zahăr, majoritatea fiind adăugată pentru a îmbunătăți gustul.
  2. Suc de fructe: Un pahar de suc proaspăt poate conține aproximativ 40g de fructoză.
  3. Mâncăruri gata preparate: Chiar dacă nu sunt dulci, aceste mâncăruri pot avea un conținut surprinzător de ridicat de zaharuri.
  4. Sosuri: Ketchup-ul, sosul barbecue și sosurile pentru paste pot conține zahăr natural, dar multe au și zahăr adăugat.
  5. Granola: Multe tipuri de granola din comerț sunt combinate cu miere sau alți îndulcitori. Un bol de 100g de granola poate conține între cinci și șapte lingurițe de zahăr.
  6. Supe gata preparate: Chiar dacă nu ne-am aștepta, multe supe conțin zahăr adăugat, inclusiv sirop de porumb bogat în fructoză.

Concluzie




Este esențial să fim conștienți de cantitatea de zahăr pe care o consumăm zilnic și să citim cu atenție etichetele produselor alimentare.

Reducerea consumului de zahăr poate preveni multe probleme de sănătate și poate contribui la un stil de viață mai sănătos.


Sursa: Wales Online

Foto cu rol ilustrativ: Brigitte Tohm – Unsplash