Radio Mania

Sci-Tech

O nouă tactică de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost identificată de către infractori

O nouă tactică de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost identificată de către infractori

O nouă tactică de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost identificată de către infractori

O nouă tactică de fraudă prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost identificată de către infractori.

Aceștia se prezintă drept funcționari bancari și folosesc numere de telefon falsificate ale băncilor sau numere similare, pentru a anunța potențialele victime că le-a fost aprobat creditul solicitat.

Atacatorii pariază pe faptul că persoanele contactate vor nega această informație, moment în care vor insista, afirmând că cel mai probabil este vorba despre o “fraudă”.

Ei solicită apoi datele personale și bancare ale victimelor sub pretextul necesității acestora pentru raportarea presupusei “fraude” și recuperarea eventualelor sume pierdute.

Avertismentul privind această nouă tactică frauduloasă prin apeluri telefonice false (spoofed) a fost emis marți de către Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB).

Recomandări pentru evitarea atacurilor prin apeluri telefonice false (spoofed):

  • Verificați întotdeauna sursa/autenticitatea apelurilor telefonice primite printr-un canal de comunicare oficial alternativ, înainte de a oferi orice informații personale.
  • Refuzați apelurile care vi se par suspecte, chiar dacă pretind că provin de la bănci sau alte autorități și apar numere de telefon ale acestora sau asemănătoare.
  • Nu furnizați date personale la telefon și nici date bancare! Băncile nu vor cere niciodată informații privind parole de acces la contul bancar și nici date de pe cardurile bancare. Nu răspundeți la astfel de solicitări și încheiați apelul imediat.
  • Nu discutați despre credite și bani la telefon. O bancă nu va apela niciodată telefonic utilizatorii pentru anula credite sau a le promite recuperarea unor sume de bani.
  • Raportați apelurile suspecte. Dacă primiți un apel care vi se pare dubios, informați imediat banca/instituția în numele căreia se pretinde că a fost efectuat apelul pentru a ajuta la identificarea rapidă a tentativelor de fraudă.
  • Notificați autoritățile dacă ați fost victima fraudelor. Dacă ați divulgat accidental date personale sau ale cardului, contactați imediat banca pentru a bloca accesul la conturi și raportați incidentul la Poliție și la Directoratul Național de Securitate Cibernetică.
  • Spuneți prietenilor și familiei despre atacurile care folosesc instrumente pentru a realiza apeluri spoofed. Astfel ajutați direct la conștientizarea noilor amenințări din mediul online și a reducerea numărului potențial de victime ale acestor atacuri.
  • Contribuiți la răspândirea acestor avertizări prin detalii asupra discursului inedit și înșelător folosit de atacatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes.

Ce să faci dacă ai divulgat datele bancare

Dacă v-ați divulgat datele cardului bancar, este important să contactați imediat banca pentru a bloca orice tranzacții neautorizate.

În cazul în care constatați că ați suferit pierderi financiare ca urmare a unui incident de tip spoofing, depuneți o plângere oficială la Poliție fizic, sau online, trimițând un e-mail la adresa [email protected].

De asemenea, informați Directoratul Național de Securitate Cibernetică fie telefonic, la numărul 1911, fie prin e-mail la [email protected], pentru a contribui la prevenirea unor astfel de incidente în viitor.

Sursa: Poliția Română

Foto: Paul HanaokaUnsplash