Radio Mania

Divertisment

Cum a ajuns „Houdini” al lui Eminem să fie cel mai bine clasat single al său din ultimul deceniu?

Cum a ajuns „Houdini” al lui Eminem să fie cel mai bine clasat single al său din ultimul deceniu?
Cum a ajuns „Houdini” al lui Eminem să fie cel mai bine clasat single al său din ultimul deceniu?
Foto: Captură video

Cum a ajuns „Houdini” al lui Eminem să fie cel mai bine clasat single al său din ultimul deceniu?

Această ediție a „Five Burning Questions” (Cinci Întrebări Arzătoare) analizează impresionanta debut pe locul 2 a piesei „Houdini”, lansată la 25 de ani de la începutul carierei de superstar a lui Eminem.

Deși Eminem nu a cunoscut niciodată o scădere majoră a popularității în cei 25 de ani de la debutul cu „My Name Is” la începutul secolului, noul său single „Houdini” reamintește oamenilor cât de mare a rămas după un sfert de secol.

Noul single, prima lansare solo neînsoțită a lui Em din 2020 și presupusul prim single de pe viitorul său album „The Death of Slim Shady LP”, îl prezintă pe rapper reluând personalitatea din perioada „Without Me”, inclusiv intro-ul „Guess who’s back, back again” și costumul de supererou din videoclipul său muzical.

„Houdini” a egalat acum și vârful clasamentului atins de clasicul din 2002, debutând pe locul 2 în Billboard Hot 100 săptămâna aceasta (datat 15 iunie).

Cum a reușit „Houdini” să obțină un asemenea succes? Și va putea Eminem să mențină acest impuls?

Echipa Billboard discută aceste întrebări și multe altele mai jos.

YouTube player

1. „Houdini” debutează pe locul 2 în Billboard Hot 100 săptămâna aceasta, parcurgând un top 10 încărcat, oferind piesei „I Had Some Help” a lui Morgan Wallen și Post Malone tot ce putea pentru locul 1. Pe o scară de la 1 la 10, cât de surprinși sunteți că Eminem poate încă să obțină un asemenea succes în 2024?

Katie Atkinson: 4. Nu putem fi atât de surprinși când „Godzilla” cu Juice WRLD a debutat în top 10 doar în 2020. Și faptul că Em evocă cele mai populare zile ale sale în toată promovarea noii sale muzici – de la promo-ul Unsolved Mysteries la titlul albumului – înseamnă că generații de fani care au fost alături de el cel puțin o parte din cei 25 de ani de carieră se simt investiți să asculte din curiozitate (sau să vizioneze videoclipul retro) cel puțin la minimum. În realitate, Eminem nu a plecat nicăieri.

Anna Chan: 1. Nu sunt surprinsă deloc – sunt doar surprinsă că nu a debutat pe locul 1. (Marshall a fost jefuit!!!) Desigur că Em urma să aibă un debut masiv la revenirea sa. Nu doar că este Zeul Rapului, deși a stat mai jos în ceea ce privește muzica în ultimii ani, a rămas relevant în cultura pop, fie că era să-și susțină Detroit Lions pentru a ajunge la Super Bowl, să colaboreze cu Fortnite, să facă apariții surpriză la SNL, sau să servească Mom’s Spaghetti și alte oportunități. În plus, atât piesa cât și videoclipul reflectă zilele clasice Em, așa că „Houdini” este o revenire binevenită pentru mulți fani vechi.

Kyle Denis: Probabil în jur de 5? Eminem a fost mereu unul pentru debuturi înalte și era clară anticiparea pentru „Houdini” datorită campaniei de pre-lansare. Când combini asta cu un vers discutabil despre una dintre cele mai fierbinți rapoase din cultura actuală, un loc 2 nu este chiar atât de surprinzător.

Angel Diaz: Numărul meu este 8 și sunt oficial uimit. Nu pot să cred că piesa a avut o performanță atât de bună. Tot ce am văzut au fost glume despre cât de depășit este pe timeline-ul meu de Twitter. Sunt impresionat.

Andrew Unterberger: Aș spune un 7. Da, „Godzilla” a avut un debut înalt, dar asta a fost acum aproape o jumătate de deceniu și a fost puternic susținut de hook-ul postum al lui Juice WRLD. Am crezut că acest debut va fi mai aproape de teritoriul „Walk on Water” (nr. 14) pentru Eminem. M-am înșelat!

2. Eminem se referă explicit la perioada sa „Without Me” atât în piesa „Houdini”, cât și în videoclip. Îți pare încă proaspătă această revenire la forma clasică, sau începe să se învechească?

Katie Atkinson: Acesta pare un moment bun să recunosc că sunt din Michigan. Am un punct sensibil pentru colegul meu din Michigan, Eminem, și întotdeauna am avut, ceea ce probabil mă face mai rapidă să-l apăr sau să-l laud, chiar și atunci când ar trebui să știu mai bine. Ceea ce vreau să spun este că îmi place toată această nostalgie. Nu aș spune că „pare proaspăt”, dar cred că multe dintre lucrurile pe care oamenii le critică la „Houdini”, de la versurile ofensatoare la sample-ul cheesy, sunt trăsături caracteristice Slim Shady care sunt concepute pentru a apăsa exact aceste butoane. Acest album se numește „The Death of Slim Shady”, nu? Așa că Em este în proces de a omorî acest alter ego enervant în mod intenționat. Nu ar trebui să așteptăm să auzim tot albumul înainte de a judeca single-ul de introducere care sună exact ca cel puțin alte trei single-uri principale ale lui Eminem de-a lungul decadelor? (Acum, dacă tot albumul sună așa, voi retrage tot ce am scris.)

Anna Chan: Proaspăt, schimbat. Nostalgia funcționează dintr-un motiv, dar în acest caz în special, Em cel jucăuș este înapoi (doar pentru a fi ucis în muzica ce urmează?) pentru a ne distra, și sunt aici pentru asta. Spune-mi că sunt bătrână, nu-mi pasă. Dă-mi mai mult RapBoy!

Kyle Denis: A devenit învechit. El face referință la „The Eminem Show” (2002) pe o piesă care este single-ul principal pentru un album al cărui titlu face referință la „The Slim Shady LP” (1999), care va apărea la puțin peste un deceniu după „The Marshall Mathers LP2” (2013) – care, la rândul său, face referință la propriul său „Marshall Mathers LP” (2000). E obosit. Nu poți continua să faci referințe la o revenire la forma clasică când materialul nou nu este la înălțime. Referințele constante la sine se simt mai mult ca un sprijin decât ca o sursă de inspirație autentică.

Angel Diaz: Am urât piesa, dar m-am încălzit cu ea după ce am văzut videoclipul. Nu aș spune că a fost „proaspăt”, dar a fost ceva nostalgic în videoclip, cred. Probabil nu o voi asculta din nou după acest exercițiu, totuși. Așa a fost pentru mine cu lucrurile stupide ale lui Em de-a lungul carierei sale. „My Name Is” este singura dintre acestea la care mă întorc din nou.

Andrew Unterberger: La fel de proaspăt ca spaghetele mamei lăsate pe radiator timp de o săptămână.

3. Em primește, de asemenea, un mare ajutor pe „Houdini” printr-un lift de melodie și o interpolare a refrenului dintr-o piesă care a ajuns pe locul 1 în Hot 100 acum 42 de ani: „Abracadabra” a Steve Miller Band. Este acest lift mai obosit sau inspirat pentru tine?

YouTube player

Katie Atkinson: Undeva între. „Abracadabra” este evident un sample potrivit, având în vedere tema magică a „Houdini”, și a fost întotdeauna o piesă catchy (deși cam enervantă). Cred că funcționează foarte bine în cadrul temei Slim Shady, deoarece are un sunet de muzică de carnaval care se potrivește cu producțiile anterioare ale lui Em. Ceea ce aș numi obosit este schema de rime atroce din refren. „Abracadabra” rimând cu „I’m ’bout to reach in my bag, bruh” și „Just like that and I’m back, bruh”? Aici se termină loialitatea mea față de Michigan.

Anna Chan: Părerea mea: Este… gratis. Adică, bine! Ritmul se potrivește ușor unui mashup cu „Without Me” și tema magică, așa că nu am plângeri aici!

Kyle Denis: Aș spune că este inspirat. Datorită sample-ului, „Houdini” nu sună cu adevărat ca altceva în rap-ul mainstream acum, pentru bine sau rău. Indiferent, modul în care el și producătorul Luis Resto au schimbat sample-ul îl face să sune mai desenat decât probabil intenționau.

Angel Diaz: Nu îmi place deloc Eminem cu ritm de carnaval și nu am realizat că refrenul și ritmul sunt esențial aceleași. Cu toate acestea, pentru binele comunității rap, voi spune că este mai inspirat decât obosit. Piesa este distractivă atunci când este asociată cu videoclipul.

Andrew Unterberger: Liftul melodiei este inspirat, dar hook-ul refrenului „Abra, abracadabra/ I’m ’bout to reach in my bag, bruh” este pur și simplu comatos.

4. Care crezi că este motivul principal pentru care Eminem poate încă să comande atât de mult interes și atenție la 25 de ani de la debutul său – și vezi asta continuând, sau este doar un fenomen de o săptămână în care interesul pentru piesă și revenirea lui se va estompa rapid după aceea?

Katie Atkinson: Este o legendă care a rămas constant prezentă în cultura pop de la debutul său mainstream în 1999. Nu pare demodat pentru că tocmai a avut un hit top cinci în Hot 100 acum patru ani. Nimeni nu îl forțează să revină la zilele sale de început; el pare să aibă un motiv artistic pentru a reveni la alter ego-ul care l-a făcut faimos. Toate acestea se adună într-un moment distractiv, plin de nostalgie, pe care oricine a fost vreodată investit în Eminem îl va savura. Cred că lansarea albumului va fi pe radarul nostru toată vara, dar în ceea ce privește „Houdini” în sine? Aș putea să-l văd rămânând în jumătatea superioară a Hot 100 pentru cel puțin o lună.

Anna Chan: Talentul poate rezista de-a lungul timpului, iar Em este extrem de talentat – întreabă-l pe Dre, Drake și Wiz Khalifa. (Nu-i crezi? Verifică Top 50 Rappers of All Time al Billboard, unde Em este în top cinci.) Dar mai mult, el știe cum să curteze controversa (și ar fi atât de gol fără el). Deși a tonat semnificativ de la primele zile Slim Shady, el încă știe cum să apese butoanele potrivite pentru a face fandom-urile să se agite (versul despre Megan din „Houdini”, cineva?) menținând în același timp un simț al umorului (vezi: videoclipul noului single). Așa că da, Shady s-a întors cu un debut pe locul 2, și nu pleacă nicăieri, fie că este vorba de un necrolog sau nu.

Kyle Denis: Evident, Eminem este un rapper foarte talentat care și-a construit o bază de fani de neclintit în ultimul sfert de secol. Este unul dintre acei artiști care vor reuși întotdeauna să atragă un interes considerabil pentru material nou datorită istoricului său (cel puțin pre-2013) atât de puternic. Cu toate acestea, este și ceva de spus despre accesul lui Eminem în comparație cu rapperii de culoare. Albul său îi permite să atingă și să mențină un public mai larg, dintre care unii nici măcar nu se angajează cu hip-hop-ul în afara lui Eminem și a muzicii sale.

Angel Diaz: Cred că unele dintre versurile controversate au făcut oamenii să vorbească din nou și această piesă a părut mai proaspătă decât unele dintre cele mai recente eforturi lirice ale sale. Este, de asemenea, o legendă și rapperul favorit al tuturor albilor. Aceasta din urmă întotdeauna ajută când vine vorba de clasamente.

Andrew Unterberger: Eminem nu s-a integrat niciodată perfect în pop-ul sau hip-hop-ul contemporan, așa că faptul că sună și mai desincronizat cu tendințele acum nu îl afectează prea mult în fața bazei sale de fani încă devotate. Nu cred că piesa va rămâne în top 10 mai mult de una sau două săptămâni, dar dacă radioul o preia – el este încă un nume mare, iar piesa este catchy – nu cred că va dispărea din clasament foarte repede.

5. Faceți o cerere către Eminem pentru viitorul său album „The Death of Slim Shady”. (Orice credeți că ar trebui să facă sau sperați să nu facă pe sau cu albumul.)

Katie Atkinson: Slim Shady a funcționat cel mai bine când a fost echilibrat cu piesele mai gândite ale lui Em, cum ar fi „Stan” sau „Mockingbird”. Dacă Slim este pe cale să fie ucis, atunci sper că piesele glumețe precum „Houdini” să fie asociate cu ceva puțin mai profund. …Sau cel puțin să-mi ofere un nou jam pentru playlist-ul meu de antrenament – „Lose Yourself” și „Not Afraid” sunt încă în rotație intensă, dar întotdeauna pot folosi mai multă inspirație dură.

Anna Chan: Există atât de multe lucruri pe care le-am iubit din albumele sale anterioare – jocul de cuvinte, lirismul și umorul, pentru început! – pe care sunt sigură că le voi găsi și pe TDOSS. Așa că să sperăm pentru încă o colaborare uimitoare cu o vocalista de excepție, cineva nou, de genul unei Rihanna („The Monster”), Dido („Stan”) sau Beyonce („Walk on Water”).

Kyle Denis: Fără mai multe versuri ciudate despre „pisici transgender”. Te rog. Îți cer.

Angel Diaz: Te rog să fie acesta singurul ritm de carnaval. Gândire doritoare, știu, dar un om poate visa. A fost atât de bun pe „2001” a lui Dre și „Get Rich or Die Tryin’” al lui 50. Nu sunt sigur de ce nu rappează mai des pe ritmuri mai dure.

Andrew Unterberger: Dacă numește acest album „The Death of Slim Shady”, atunci sper doar să scape de toate aceste referințe, ritmuri reîncălzite și încercări jumătate de inimă de a crea controverse și să încerce ceva nou și diferit data viitoare.


Sursa: Billboard